tisdag 10 april 2012

Att förtränga.

Har haft en helt underbar påskhelg.
I fredags höll mamma och jag på att baka på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi till Anders föräldrar och letade påskägg och åt påskmiddag.
I lördags åkte jag, mamma och Anders ner till Rimbo till min moster för påsklunch. Helt uunderbart att träffa min lilla, lilla släkt. Min moster, hennes man, min kusin, hennes kille och deras 4 månaders UNDERBART söta dotter (ladda bebisbatterier, snusa, snusa).

Sedan åkte vi hem igen och gick på 30-årsskiva.
På söndagen var det bakishäng i soffan med Jonas och Anders, helt lagom! Senare bokade jag och Anders bastun i huset och efter det travade vi ner till Bishops arms och delade på en plocktallrik-supermys.

Igår var vi produktiva och svängde förbi K-rauta och köpte ett dörrförnster och färg och åkte sedan till Anders jobb och slipade och målade badrumsdörr. Detta innebär att vi inte har en badrumsdörr i några dagar vilket tar vårt förhållande till en heeeelt ny nivå, haha!

Helgen har varit så härlig för att jag har tillfälligt lyckats förtränga situationen jag i och kunnat slappna av och njuta av att vara ledig med Anders..

Men nu är det vardag igen och trycket över bröstet är tillbaka. Fick prenumerationsmail från arbestförmedligen imorse: 1 nytt jobb i Gävle. ETT. Har suttit hela förmiddagen och varit inne på alla arbetssidor jag kunnat hitta med noll framgång. Till och med städjobb måste man ju fasen ha högskoleutbildning för känns det som! Nä, men jag var faktiskt inne på det (nu gör jag nästan vad som helst) men på vissa städföretag krävs 1-2 års erfarenhet inom städ samt bil och körkort.

Jag får inte ens städa.

1 kommentar:

  1. Kram! Jäkla drygt det är med jobbångesten - vi har lite samma hemma hos oss. håller tummarna för att johan åtminstone ska få nåt sommarjobb, även om det innebär att vi inte kommer att kunna göra nåt kul ihop i sommar... Han har ju tagit taxikort nu under våren så jag hoppas det ska kunna bli nåt sånt annars - men då blir det väl bara extrajobb och bara knas med a-kassan kan jag tro... Bah.

    Glöm inte bort att du är BRA! Ansvarsfull, positiv, serviceminded, jobbar undan och lär snabbt! =)

    SvaraRadera